EM400: Różnice pomiędzy wersjami

Z MERA 400 wiki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 33: Linia 33:
| Debuger - breakpointy || <font color=green>100%</font> ||
| Debuger - breakpointy || <font color=green>100%</font> ||
|-
|-
| Debuger - ncurses || <font color=green>85%</font> || ergonomiczny interfejs użytkownika
| Debuger - ncurses || <font color=green>100%</font> || ergonomiczny interfejs użytkownika
|-
|-
| Debuger - interpreter poleceń || <font color=green>100%</font> || nowa, bogatsza linia poleceń
| Debuger - interpreter poleceń || <font color=green>100%</font> || nowa, bogatsza linia poleceń

Wersja z 15:17, 11 lis 2012

EM400

EM400 jest powstającym emulatorem systemu MERA-400. W założeniu ma emulować kompletny system, wraz z zegarem czasu rzeczywistego, kanałami (znakowym i pamięciowym), oraz urządzeniami podłączonymi do kanałów (terminalami i pamięciami masowymi). W dziale Pytania spisane są aktualnie wymagające wyjaśnienia kwestie.

Repozytorium GIT ze źródłami emulatora i podręcznych narzędzi: https://github.com/jakubfi/mera400

Aktualny stan prac nad emulatorem

Obszar/Funkcjonalność Stan implementacji Uwagi
Roboczy disassembler 100% Python
Tablica skoków dla rozkazów 100% 1 lub 2 poziomy wywołań do osiągnięcia rozkazu
Dekoder rozkazów i argumentów 100%
Szkielet, pamięć, rejestry + makra 100%
Rozkazy procesora 96%
Debuger - szkielet 100%
Debuger - podgląd pamięci i rejestrów 100%
Debuger - disassembler 100% assm
Debuger - translator 100% nie-assemblerowy pseudokod
Debuger - load/save 50%
Debuger - breakpointy 100%
Debuger - ncurses 100% ergonomiczny interfejs użytkownika
Debuger - interpreter poleceń 100% nowa, bogatsza linia poleceń
Roboczy Assembler 25% porzucony na rzecz pełnoprawnego ASSEM
ASSEM 10%
Testy automatyczne CPU 5%
Rozkazy IN/OU (dekodowanie argumentów -> kanały) 50% POTRZEBNA DOKUMENTACJA KANAŁÓW I URZĄDZEŃ!
Konfiguracja programowa pamięci 100%
System przerwań 10%
Kanał znakowy 0%
Terminal znakowy 0%
Kanał pamięciowy 0%
Mera 9425 0%
Bootstrap 0% Niepotrzebny (?) ze względu na ładowanie obrazu do pamięci emulatora