Linia 1: |
Linia 1: |
| Poniżej na bieżąco aktualizowana lista pytań, które rodzą się podczas prac nad EM400, emulatorem systemu MERA-400. Kolejność przypadkowa. Przekreślenie oznacza wyjaśnioną kwestię. | | Poniżej na bieżąco aktualizowana lista pytań, które rodzą się podczas prac nad EM400, emulatorem systemu MERA-400. Kolejność przypadkowa. Przekreślenie oznacza wyjaśnioną kwestię. |
|
| |
|
| * Jak/kiedy ustawiany był wskaźnik przeskoku P? | | * Dlaczego wskaźnik przeskoku P decydował o tym, jak maszyna traktowała pojawienie się rozkazu nielegalnego? |
| * Jaka jest organizacja bloku pamięci systemu operacyjnego? (patrz: [[Mapa pamięci]])
| |
| * Dlaczego tablica opisu dysków WINCHESTER CROOK-a pokrywa się z wektorami obsługi niezainstalowanych opcji (brak arytmometru)? Czy może to nie blok pamięci OS? Czy CROOK wymagał arytmometru wielokrotnej precyzji? | | * Dlaczego tablica opisu dysków WINCHESTER CROOK-a pokrywa się z wektorami obsługi niezainstalowanych opcji (brak arytmometru)? Czy może to nie blok pamięci OS? Czy CROOK wymagał arytmometru wielokrotnej precyzji? |
| * Jak wygląda bootstrap systemu? | | * Jak wygląda bootstrap systemu? |
Linia 9: |
Linia 8: |
| * Jak wyglądał proces instalacji CROOK-a? | | * Jak wyglądał proces instalacji CROOK-a? |
| * Dlaczego adres był 15-bit? Przecież mógł być 16-bit i MERA mogła obsłużyć dwa razy więcej pamięci. | | * Dlaczego adres był 15-bit? Przecież mógł być 16-bit i MERA mogła obsłużyć dwa razy więcej pamięci. |
| | * <strike>Jaka jest organizacja bloku pamięci systemu operacyjnego? (patrz: [[Mapa pamięci]])</strike> |
| * <strike>Gdzie jest stos? Jak duży? (patrz: [[Mapa pamięci]])</strike> | | * <strike>Gdzie jest stos? Jak duży? (patrz: [[Mapa pamięci]])</strike> |
| * <strike>Co to jest MULTIX?</strike> | | * <strike>Co to jest MULTIX?</strike> |
| * <strike>Jak wygląda praca systemu dwuprocesorowego? jak dwuprocesorowość wykorzystywał CROOK?</strike> | | * <strike>Jak wygląda praca systemu dwuprocesorowego? jak dwuprocesorowość wykorzystywał CROOK?</strike> |